K 31. januáru 2011 odišla z postu vedúcej ekonomického úseku OÚ v Krásnohorskom Podhradí Eva Kovácsová.
Túto pozíciu mala vyznačenú na dverách svojej pracovne, v skutočnosti však šlo o pozíciu „samostatný referent ekonomického úseku“.
Nejde o hru na slovíčka, pretože zákon o verejnej službe okrem iného hovorí, že „miesta vedúcich zamestnancov sa obsadzujú na základe výsledku výberového konania, ak osobitný predpis neustanovuje inak“ a taktiež, že „na zastupovanie odvolaného vedúceho zamestnanca možno vymenovať bez výberového konania dočasného vedúceho zamestnanca len do vykonania výberového konania podľa tohto zákona, a to najviac na šesť mesiacov.“
V tomto prípade došlo k zrušeniu pracovného miesta samostatnej referentky a k vytvoreniu nového postu účtovníčky obecného úradu. S platnosťou od 1.2.2011 sa ňou stala Helena Vanyová (na snímke na predvolebnom mítingu strany Most-Híd v Rožňave), ktorá predtým pracovala na obecnom úrade v Lipovníku.
Témou uplynulých dní je okrem samotnej výmeny aj fakt, že pôvodná pracovníčka opustila zamestnanie na základe dohody o rozviazaní pracovného pomeru a so štedrým odstupným, ktoré kolektívna zmluva stanovuje na 6-násobok mesačného príjmu (nemenované zdroje uvádzajú sumu cca 6600,- €). Konkrétnu výšku odstupného, paragraf zákonníka práce, na základe ktorého k dohode došlo a ani znenie kolektívnej zmluvy nám obecný úrad, resp. starosta obce neposkytol.
S podobnými otázkami vystúpil na štvrtkovom zasadnutí obecného zastupiteľstva aj poslanec Július Ferenc. Odpovede, týkajúce sa výlučne odchádzajúcej pracovníčky nezazneli. „Nemáme právo zverejniť bez jej súhlasu,“ zaznelo na rokovaní.
Podarilo sa mu navrhnúť (na snímke vpravo Július Ferenc, naľavo hlavný kontrolór obce Oto Badín) uznesenie, ktorým obecné zastupiteľstvo poveruje hlavného kontrolóra obce skontrolovať, či bolo vyplatenie odstupného v súlade so zákonom. Zaujímalo ho hlavne to, či má zamestnanec nárok na odstupné aj v prípade, ak si neplní svoje povinnosti. Požiadal taktiež o zverejnenie kolektívnej zmluvy zamestnancov obecného úradu pre poslancov.
Audit vykonaný v uplynulom roku, ktorého cieľom bolo overiť a ohodnotiť dodržiavanie všeobecne záväzných nariadení, smerníc a zásad hospodárenia a taktiež efektívnosť a účelnosť pri hospodárení s verejnými prostriedkami za kontrolované obdobie rokov 2006 – 2010, zistil vo väčšine kontrolovaných oblastí závažné nedostatky. V uplynulom roku sľúbil bývalý starosta vyvodenie personálnych dôsledkov, čo mu vlastne v takomto prípade dokonca ukladal aj správny orgán, ktorý kontrolu vykonal.
Keďže správa o výsledkoch kontroly je na obecnom úrade prístupná iba k nahliadnutiu, jej kompletné znenie zverejníme po obdržaní kópie zo Správy finančnej kontroly v Košiciach.
Foto: Krasnahorka.info