Ako sme už avizovali, vo štvrtok 13. októbra sa uskutoční ďalšie zasadnutie Mestského zastupiteľstva v Rožňave. Začína o 16:30 h. (pôvodne bol začiatok rokovania oznámený na stránke mesta Roznava.sk o 15:30 h.) v rokovacej miestnosti v suteréne budovy mestského úradu.
Na programe budú fakticky tri body – vzdanie sa mnadátu poslanca Viktora Baláža (nez.) a nástup náhradníka, zmluvu o dielo na rekonštrukciu námestia a žiadosť o dotáciu z enviromentálneho fondu na rekonštrukciu telocvične ZŠ Zoltána Fábryho.
V prípade rekonštrukcie námestia ide o stavebné práce v cene 899 722,86 €, ktorých zhotoviteľom má byť združenie „IS-J.P.STAV Rožňava“. Stavebný dozor v cene 24 900 € má zabezpečovať firma poslanca Ľudovíta Kossutha – KK STAVING s. r. o.
Samotné verejné obstarávanie, ktoré trvalo takmer dva roky – úspešné bolo až tretie kolo, zabezpečovala firma TENDER PROFIT s. r. o. za sumu 3 997,60 €. Externý manažment projektu má zabezpečovať firma Star EU, a.s. za cenu vo výške 31 890,81 €.
Primátor Vladislav Laciak (nez.) podpísal 1. júna 2010 Zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na realizáciu aktivít projektu „Rekonštrukcia Námestia baníkov a Šafárikovej ulice v Rožňave“ a to v nasledovných cenách:
stavebné práce: 1 599 041,33 €
stavebný dozor: 24 950 €
verejné obstarávanie: 3 997,60 €
externý manažment projektu: 31 980,83 €
Zatiaľ čo ceny víťazov výberu na stavebný dozor, verejné obstarávanie a externý manžment projektu takmer kopírujú tento rozpočet, cena víťazného zhotoviteľa stavebných prác klesa skoro o polovicu.
Zaujímavé je stanovisko verejného obstarávateľa, teda mesta Rožňava v zastúpení vedúcou regionálneho rozvoja Evou Petruchovou k návrhu zmluvy:
„Po kontrole návrhu zmluvy predloženej úspešným uchádzačom na predmet zákazky (…) oznamujem, že prijatie tejto zmluvy by bolo v rozpore s §45, ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov.“
Rozpor vidí v článku č. 4 „Čas plnenia“, kde je uvedený termín začatia 1. marca 2012, čo je v rozpore so súťažnými podkladmi a ponukou úspešného uchádzača, kde je uvedené: „Termín začatia: do 15 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto zmluvy.“
To isté sa týka zároveň aj termínu ukončenia, ktorý musí byť v súlade s ponukou úspešného uchádzača.
„Úrad uloží verejnému obstarávateľovi pokutu vo výške 5 % zmluvnej ceny, ak uzavretá zmluva alebo koncesná zmluva je v rozpore so súťažnými podkladmi alebo s ponukou predloženou úspešným uchádzačom alebo uchádzačmi,“ upozorňuje Petruchová.
„Zároveň chcem upozorniť, že zmluva s úspešným uchádzačom musí byť uzavretá v lehote viazanosti ponúk, čo v našom prípade je do 31. októbra 2011,“ konštatuje na záver.
Mesto pritom už s jednou pokutou zápasí, Úrad pre verejné obstarávanie ju vyrubil začiatkom roka v inom prípade, v ktorom figuruje tá istá dodávateľská firma.
Súvisiace články: Mesto volá na pomoc Čarnogurského
Ilustračné foto: Archív InfoRoznava.sk
Navrhnutý program rokovania:
1.
|
Otvorenie
|
2.
|
|
3.
|
Príloha: Zmluva o dielo
|
4.
|
|
5.
|
Podnety pre hlavnú kontrolórku
|
6.
|
Otázky poslancov
|
7.
|
Diskusia
|
8.
|
Záver
|