Streda bola pre žiakov 9. ročníkov na základných školách náročná a stresujúca.
Žiakov testovali z vyučovacieho jazyka a matematiky, aby overili ich matematickú ale aj čitateľskú gramotnosť. Monitor je pre nich dôležitý kvôli prijatiu na stredné školy.
Ohlasy na monitor sme si zisťovali medzi žiakmi a boli jednoznačné: „Monitor bol veľmi ťažký, hlavne matematika.“
Ako to prežívali žiaci a ako učitelia, či je dobré stresovať takýmto spôsobom žiakov a aké ohlasy to vyvolalo u žiakov, sme sa opýtali aj riaditeľa Základnej školy na Zlatej ulici v Rožňave Mgr. Richarda Szőllősa:
„Tí najlepší žiaci sú vystresovaní najviac. Im totiž záleží na výsledku. A ti slabší – je im to jedno. Za desať – pätnásť minúť boli hotoví a mali z toho len srandu. Však čo, na stredné školy ich potrebujú aj keby mali len 3 percentá. Monitor nemôže nahradiť prijímacie skúšky, kým externý dozor nebudú zabezpečovať samotné stredne školy. To je môj osobný názor. Úplnú objektívnosť pri testovaní totiž nezabezpečujú všetky školy rovnako. Viď výsledky uplynulých rokov: školy s podpriemernými žiakmi dosahujú úspešnosť cez 80 percent.“
„Stresovali sa asi viac učitelia, než žiaci,“ zo smiechom dodal na záver.
Ilustračné foto: Stuck.xchng