Médiá, až na verejnoprávne, žijú predovšetkým z inzercie a reklamy. Investície v roku 2009 boli výrazne nižšie ako v minulosti, čo nútilo redakcie k reštrikčným opatreniam.
Pri snahách zmierniť vplyvy krízy tak museli médiá siahnuť k väčšej kreatívnosti, tvorivosti. Jednoduchá atmosféra nebola ani vďaka tlačovému zákonu a útokom zo strany premiéra.
Postavenie médií v roku 2009 bolo zložité. Reklama a budovanie imidžu sa stalo pre firmy druhoradou záležitosťou. Prepad výdajov zaznamenala takmer väčšina veľkých zadávateľov. Podľa predbežných odhadov tržby médií z inzercie klesli o 20 až 25 percent.
Poklesol aj predaj všetkých celoštátnych denníkov, najvýraznejšie Nový Čas a Pravda. Pokles príjmov z reklamy postihol aj televízie a rádiá. Redakcie pristupovali k šetriacim opatreniam od prepúšťania, cez znižovanie osobných nákladov až po pozastavovanie vydávania vedľajších produktov.
Nová situácia donútila hľadať nové formy komunikácie a rozbehla aj nové projekty. Vyhliadky sú rôzne.
Čítajte viac
Ilustračné foto: Sme.sk