Nakupovanie cez internet využíva na Slovensku zhruba každý druhý užívateľ internetu.
V porovnaní s minulým rokom ide o viac ako desaťpercentný nárast. Vyplýva to z prieskumov spoločnosti GfK Slovakia. Webstránky spoločností tiež podľa prieskumu významným spôsobom prispievajú k zvyšovaniu predaja v kamenných obchodoch, keďže spotrebitelia často na základe informácií z webu zájdu do kamenného obchodu a nákup zrealizujú štandardne.
„Z prieskumov totiž vyplýva, že dostatočné informácie na webstránke sú dôležité z hľadiska realizácie kúpy, či už online alebo fyzicky v obchode. Spoločnosti na Slovensku by mali venovať dostatočnú pozornosť funkčnosti svojej webstránky,“ poznamenala Tatiana Harčárová, ktorá sa špecializuje na prieskumy v oblasti médií.
Služby internetového obchodu raz za mesiac alebo častejšie využíva asi pätina online populácie. Slováci najčastejšie nakupujú knihy, oblečenie a obuv, elektroniku, vstupenky na športové, kultúrne a iné spoločenské podujatia, ako aj dovolenky a cestovné lístky.
Z januárových výsledkov prieskumu GfK Slovak Internet Monitor vyplýva, že internet na Slovensku využíva 56 percent obyvateľov Slovenska. V porovnaní s januárom 2009 ide o trojpercentný nárast. Internet sa stáva prirodzenou súčasťou životného štýlu a štandardného vybavenia domácnosti na Slovensku.
Slováci sa k nemu najčastejšie pripájajú z domu – asi 88 percent užívateľov internetu ho má zapojený doma, čo je o osem percent viac ako v roku 2009. Mierny nárast zaznamenal aj mobilný internet, teda pripájanie sa do internetovej siete cez notebook alebo mobil.
Štúdia sa realizuje kontinuálne už niekoľko rokov na vzorke 1000 obyvateľov vo veku od 15 do 79 rokov metódou „tvárou v tvár“. V správe sú porovnané výsledky z januára 2010 s výsledkami z januára 2009. Prieskum je reprezentatívny vzhľadom na celú populáciu Slovenska.
Podmienky reklamy na najčítanajšom rožňavskom portáli nájdete kliknutím sem