Terénne štylizovaná Insignia nie je len dizajnovou hračkou, štandardne disponuje pohonom oboch náprav. To znamená, že jej nie sú cudzie poľné cestičky či ľahký terén.
Country Tourer vychádza z variantu kombi a má dva centimetre svetlej výšky k dobru. Nárazníky, blatníky a prahy dostali plastové ochranné panely, ktoré v centrálnych partiách imitujú kov. Balík završujú dvojfarebné disky kolies s novým dizajnom a tmavé pozadie svetiel.
Nový Opel Insignia Country Tourer si podľa očakávaní zachováva elegantné línie, charakteristickú mriežku chladiča a denné svietenie s technológiou LED. Následne pridáva detaily, ktoré z neho robia pravý cross-over.
Napríklad predné a zadné ochranné panely spodnej časti, ktoré sú zakrivené smerom nahor a vzadu pekne rámcované dvojitým výfukom.
Ďalej sú to masívne ochranné panely prahov karosérie a kolesových oblúkov, ktoré rozširujú postoj vozidla a odôvodňujú vyvýšený podvozok. Výsledkom je silný, odvážny a profesionálny vzhľad.
Nový Opel Insignia Country Tourer rozhodne nie je nič pre padavky. Má štedrý predný a zadný podvozok s ochrannými časťami a robustný antracitový vonkajší plášť, chrániaci prahy karosérie a kolesové oblúky.
Rôzne pohonné agregáty
Z hľadiska dynamiky nová Insignia vysoko prekonáva svoju triedu. Nové výkonné motory v spojení s mimoriadne dobrým ovládaním prispievajú k pôsobivému zážitku z jazdy.
K dispozícii sú tri pohonné jednotky: na strane benzínu figuruje motor 2.0 SIDI s výkonom 184 kW (250 k) a krútiacim momentom 400 Nm, naftu obhajujú dva varianty agregátu 2.0 CDTI.
Slabšie prevedenie s jedným turbom ponúka 120 kW (163 k) a 350 Nm, verzia BiTurbo dosahuje výkon 143 kW (195 k) a krútiaci moment 400 Nm. Táto motorizácia je v ponuke výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, pri druhých dvoch štvorvalcoch figuruje v ponuke aj manuál.
Komfortný interiér
V interiéri je dostatok komfortu. Našu pozornosť upútal charakteristický prístrojový panel v tvare krídla, ktorý plynulo prechádza do panelov dverí. Nový Opel Insignia Country Tourer spája v sebe vysoko kvalitné materiály s tou najprepracovanejšou ergonómiou a technológiami.
Poskytuje tak vodičovi aj ostatným cestujúcim rozsiahly a všestranný komfort. Veľmi sme si pochvaľovali zadnú parkovaciu kameru, samozrejmosťou sú tiež parkovacie senzory.
Nový volant s voliteľnými ovládacími prvkami je príjemný a skvele vyzerá. Nové používateľské rozhranie informačného systému HMI nového modelu Insignia jasne a zrozumiteľne zobrazí informácie, ktoré potrebujete a ovládacie prvky, ktoré umožnia jednoduché intuitívne ovládanie systému.
Samotný dotykový displej rozhrania je dostatočne veľký (má osem palcov) a dobre čitateľný. Systém ponúkne aj Bluetooth pripojenie, vďaka ktorému je možné telefonovať v štýle hands-free či počúvať hudbu z pripojeného mobilného telefónu.
Priemerne vysokí pasažieri vzadu problém mať nemôžu, i keď v rámci triedy existujú aj priestorom obdarenejší konkurenti. Mohutné veko batožinového priestoru skrýva objem 540 litrov a v otvorenom stave je aj z diaľky ľahko rozoznateľné.
Typický obrys kriviek vozidla zozadu pri otvorenom batožinovom priestore s dvojicou bezpečnostných svetiel na krajoch je nezameniteľný.
Pristane vám v meste aj na vidieku
Nový cross-over má eleganciu modelu Sports Tourer, pridáva robustné ochranné panely a ponúka tak úplne nový štýl.
Pristane majiteľom v mestách aj na vidieku, je priestranný, luxusný, technicky aj technologicky na popredných priečkach a bez problémov konkuruje aj vozidlám z podstatne vyšších cenových tried.
Cena za testovanú variantu štartujúca na sume 29 tisíc eur je za kombi s dieselom pod kapotou a systémom pohonu všetkých kolies celkom sympatická.
Martin Kuchár
Foto & Video infoRoznava.sk / M. Kuchár, M. Nezbeda, Š. Barczi
*******************************************